Ugdymas

Instrumentai

Individualios grojimo pamokos šiais instrumentais:

Tylos-muzikos-akademija-saksofonas
Saksofonas

Ką turi bendro džiazas, paviršius, spindintis auksu ir legendinis atlikėjas bei kompozitorius John Coltrane? Jei mąstote apie Saksofoną – esate visiškai teisus. 

Nors šis instrumentas yra palyginus jaunas, juo išgaunamas garsas nesuklaidintų net atokiausiame pasaulio kampelyje gyvenančiojo. Įdomu tai, kad saksofonas pagamintas iš metalo, tačiau dėl savo medinio liežuvėlio yra priskiriamas prie medinių pučiamųjų instrumentų. Fortepijonas „gimsta“ XIX amžiaus viduryje, bandant patobulinti klarneto formą ir pagrindinę jo detalę – medį pakeisti metalu. Šios, tuo metu „šarlatanizmu“ pripažintos idėjos autorius – Adolfas Saksas, kurio pavardė, kaip turbūt supratote, ir inspiravo saksofono pavadinimą. Savo išradimą jis pristatė pačiam „Fantastinės simfonijos“ autoriui ir brangiam draugui – Hektorui Berliozui, kuris aprašė saksofoną žurnale “Journal des Debats”. Dabar nuotaikingasis saksofonas dalyvauja džiazo, big bend‘o, roko ar net alternatyviosios muzikos žanro koncertuose.

Mušamieji

Ritmą ir energijos pliūpsnį kuriantys Būgnai be lanko yra vienas seniausių mums žinomų instrumentų. Įtemptomis odomis, membranomis ant medinio rėmo dar buvo grojama prieš mūsų erą ir naudojamos ne tik muzikinei pramogai, bet ir pranešti žinią bei atlikti ritualines apeigas.

Bėgant tūkstantmečiams būgnai turbūt mažiausiai iš visų instrumentų keitėsi. Svarbiausia šio instrumento savybė rezonatoriaus ir membranos pagalba buvo sukelti ko ne meditacinę, dėmesį koncentruojančią jauseną. Dabar būgnus mes dažnai išgirsime skirtingų kultūrų kontekste, orkestrinėje (timpanai) bei modernioje muzikoje. Kaip gi mes išsiverstume be šio mušamųjų instrumento – jis ritmo karalius!

Klarnetas

Klarnetas savo puikiausioje formoje yra keistas žvėris – jei jis netobulas, jis taip pat yra visiškai nepakartojamas,“ – tvirtino XX amžiaus anglų klarnetistas Jack‘as Brymer‘is.

Manoma, kad klarneto išradėju galėjęs būti XVIII amžiaus Vokietijos, Niurnbergo miesto instrumentų meistras J. K. Denneris. „Aiškus“ pučiamasis turbūt ne visiems žinomas kaip moteriškąsias spalvas turintis instrumentas: vokiškai žodis „klarnetas“ yra moteriškos giminės. Taip pat, vienos ryškiausių šių laikų klarneto atlikėjų yra moterys – vokietė Sabine Meyer ir izraelietė Sharon Kam.  Šis instrumentas sugeba imituoti balsą, sukelti įvairiausias emocijas ir išleisti paslaptingai skambantį tembrą nuo kurio koncertų salėse ne vienam klausytojui plaukai stojasi piestu. Gal todėl V. A. Mocartas laiške tėvui išreiškė norą išgirsti klarnetą orkestro sudėtyje, dėl jo ypatingo skambesio.

Fleita

„Užburtoji fleita“ – V. A. Mocarto opera, kurios librete Fleita apibūdinta kaip savo svajinga melodija sugebantis suvaldyti gyvūnus instrumentas.

Šis pučiamasis instrumentas atkeliavo dar iš akmens amžiaus, kuomet pirmykštis žmogus iš medžio išdrožė tuščiavidurę cilindrinę lazdelę. Nepaisant savo ilgos istorijos, fleita išlaiko tvirtą poziciją muzikos pasaulyje. Ją galime sutikti tiek orkestre bei folklore, tiek džiaze ir populiarioje muzikoje. Vakarų kultūroje fleita yra pagrinde skirstoma į išilginę ir skersinę. Muzikantai šiuo instrumentu sugeba greitai išlaviruoti įvairias melodijas ir pateikti įvairius atlikimo būdus. Savo dinamiškumu fleita išlieka vienas patraukliausių instrumentų visame pasaulyje.

Tylos-muzikos-akademija-gitara
Gitara

Gražiais linkiais apdovanota ir turinti sodrų tembrą, Gitara be abejo yra vienas paklausiausių ir pritraukiančių dėmesį instrumentų.

Į gitarą panašių instrumentų galima atrasti net seniausiuose istorijos puslapiuose: nuo paslaptingųjų Egipto piešinių iki artimesnio gitarai instrumento – liutnios. Nuo XIII amžiaus iki šiandienos gitara (klasikinė) yra plačiai siejama su Ispanijos kultūra, flamenko šokiais, baladėmis. Lietuvos taip pat neapleido šis instrumentas – „gitaros Šopenu“ pramintas romantizmo kompozitorius Markas Sokolovskis ne tik praleido ne mažai savo gyvenimo Vilniuje, bet ir buvo palaidotas Rasų kapinėse, šalia M. K. Čiurlionio. Šis instrumentas ir jo savininkų kelionės po pasaulį gali nustebinti kiekvieną smalsų ir gitarai prielankumą turintį gerbėją.

Tylos-muzikos-studija-fortepijonas
Fortepijonas

Fortepijonas – instrumentas, gavęs „Karaliaus“ pravardę. XVIII amžiaus pradžioje Bartolomeo Cristofori sukūrė pirmąjį fortepijoną, arba tiksliau – fortepijono prototipą, kurį tobulino kiti instrumentų meistrai dar ištisus šimtmečius.

XIX amžiuje galiausiai sulaukėme ir fortepijono „mažojo brolio“ – pianino, kuris papildė siauresnes patalpas savo mažesniu dydžiu. Fortepijono klavišus lietęs yra beveik kiekvienas muzikantas, tačiau žymiausi iš jų, tokie kaip Liudvikas van Bethovenas, Ferencas Listas ar Frederikas Šopenas „nuspalvino“ dar nepažintomis jo atlikimo galimybėmis. Vien Franco Šuberto menininkų susitikimai „Šubertiados“ neapseidavo nuo kompozitoriaus improvizacijų prie fortepijono. Arba Ferenco Listo begalinis troškimas turėti ilgesnius pirštus, kad galėtų apimti daugiau daugiau klaviatūros tik įrodo, koks įstabus ir ribų neturintis šis intrumentas.

Akordeonas

Svajingojo Pirėnų pusiasalio muzikinė pažiba – Akordeonas, kaip ir saksofonas, yra Romantizmo laikotarpio išradimas.

Tobulinamas instrumentas galiausiai savo populiariąją klaviatūros, mygtukų ir dumplių išvaizdą įgavo Italijoje 1959 metais. Akordeonas nėra lengvas instrumentas, nei savo svoriu, nei rankų manevravimu. Akordeonistas turi įvaldyti sudėtingą techniką: vienos rankos pirštais groti klavišais, kitos – mygtukais. Tai instrumentas – genijus, neprivalantis turėti papildomo pritarimo, savo dvejomis funkcijomis sugebantis groti melodiją ir ją akomponuoti. Gal dėl to ši įspūdinga savybė tokia patraukli ir pačioje Lietuvoje. Dabar šiuolaikinį akordeoną galime išgirsti populiarioje muzikoje, folkloro bei džiazo koncertuose.

Tylos-muzikos-akademija-smuikas
Smuikas

Bene aukščiausiai skambančio instrumento iš smuikų šeimos apdovanojimas keliauja pačiajam Smuikui!

Šis temperamentingas styginis instrumentas atsirado dar XVI amžiaus Italijoje, kurioje buvo tobulinamas ir gaminamas tokių meistrų, kaip Amačių šeima, A. Stradivari bei Guarnerių šeima. Linksmų, jausmingų ar širdį virpinančių pasažų galime atrasti Antonio Vivaldi, Johano Bhramso, Franco Jozefo Haidno ir dar daug kitų kompozitorių kūryboje. Iki šių dienų smuikininkų gretos išlieka vienos stabiliausių muzikantų tarpe. Smuikas – ne tik orkestro sudėtyje reikšmingas instrumentas, bet ir solo koncertuose atstovi tvirtą nūdienų poziciją.

Arfa

Arfa – vienas seniausių instrumentų. Seniausiu arfos protėviu laikomas lankas arba lankinės arfos, kurios užuomazgos rastos 2500 metų pr. Kr. Egipte.

Arfa buvo plačiai naudojamas instrumentas senovės mitologijos šaltiniuose dėl savo išskirtinio skambesio. Graikų mitinė asmenybė Orfėjas užburdavo kiekvieną savo grojimu arfa, bei sugebėjo nuraminti požemių dievo Hado trigalvį šunį. Arfa taip pat, yra nacionalinis Airių instrumentas, kuris pavaizduotas Guiness alaus logotipe. Arfa evoliucionavo iš mažos Celtic su 34 stygomis iki didelės koncertines pedalinės arfos su 47 stygomis. Arfai kūrė tokie kompozitoriai kaip Claude Debussy, C. Salzedo, B. Andres. Šiuo metu labai populiarios elektrinės Blue Harp arfos.

Violončelė

„Didelės violos“ pavadinimą įgavusi jos didenybė Violončelė. Tai pakankamai didelis keturių stygų instrumentas pirmą kartą sukonstruotas XV amžiaus šiaurės Italijos regione.

Šiuolaikinę violončelė – A. Stradivari sukurta patobulinta senosios versija. „Violončelės diapazonas yra toks didelis, kad ji gali groti taip žemai kaip kontrabosas ir taip aukštai kaip smuikas. Jis turi tobulą formą, o jo skambesys yra artimiausias žmogaus balsui,“ – instrumento skambesį akcentuoja pasaulio garso virtuozas Luka Šulić. Kas turbūt labiausiai stebina, kad mokymasis groti šiuo instrumentu, mokslininkų teigimu, skatina geresnę atmintį. Vienų žymiausių čelistų sąraše galime sutikti: Luigi Boccherini, A. F. Servais, Yo-Yo Ma, Mstislav Rostropovich ir dar daug kitų įspūdingų asmenybių. Lietuvoje turbūt labiausiai žinomas violončelisto – Tautinės giesmės autorius Vincas Kudirka.

Ukulelė

Ukulelė – primenantis mažą gitarą instrumentas. Dar Portugalijoje jūreiviai sukonstravo ukulelės prototipą – mačetę. Atradę Havajus, keli portugalai pradėjo gaminti pigesnę mačetės versiją neturtingiesiems salos gyventojams.

Havajų salos gyventojai pripažino ukulelę nacionaliniu instrumentu, o ja ypač mėgavosi havajiečių karališka šeima. Taip ir gimė havajietiška ukulelė, kuri girdima tiek liaudies, tiek modernioje muzikoje. Turbūt labiausiai mums žinomas ukulelininkas yra Izraelis Kamakavivoolė, o jo aranžuotė dainos „Over the rainbow“ ukulelei vis dar yra plačiai klausomasi, net po atlikėjo mirties.

Solo - vokalas

Garsas ir tyla, Balsas ir sučiauptos lūpos. Mūsų balso stygos yra seniausias pasaulio instrumentas, kuriuo kūrėsi kalba, komunikaciniai gebėjimai, pirmykštės bendrystės samprata ir ta pati pirmoji žmogaus išleista melodija.

Kiekvienas iš mūsų galime kasdien naudoti šį instrumentą be papildomų rūpesčių ar išskaičiavimų. Unikalu tai, kad visiškai vienodo balso niekuomet neišgirsime, nors ir kaip stengtumėmės atkartoti kito tembrą, stiprį ar garso aukštį. Vokalo rūšių yra begalės: nuo liaudiško gerklinio dainavimo iki bel canto balso technikos. Tai yra labiausiai paplitęs instrumentas, tiek profesionalių dainininkų rate bei ritualų, meditacijos sferose. Jis skiriasi nuo kitų „liečiamų“ instrumentų savo gebėjimu vystytis ir stiprėti, tobulėti. Balso kokybė nepaisant įvairių technikų priklauso ir nuo mitybos, fizinio aktyvumo bei psichologinės būklės. Gal todėl balsas yra vienas svarbiausių iš kūno emocinių rodiklių.

Relaxed & Friendly

UGDYMO PROGRAMOS

Priėmimas į užsiėmimus mažyliams nuo 6 mėnesių amžiaus

Užsiėmimai vyksta vieną kartą per savaitę.

Ar žinojote, kad nuolatos girdimi artimiausių žmonių balsai gali paveikti kūdikio smegenų vystymosi procesą?

Garsus amerikiečių mokslininkas J. Medina akcentuoja, kad mamos ir tėčio balso skambesys kūdikių smegenis veikia tarsi balzamas!

 

O jei tas skambėjimas prijungiamas su muzikos garsais, toks laikas kartu su mama ar tėčiu mažąjį palengva veda intelektualiu ir itin prasmingu muzikalumo keliu. 

 

Tylos Muzikos Studija kviečia mažylius nuo 6 mėnesių iki 2 metų amžiaus kartu su mamyte ar tėveliu praleisti prasmingus rytmečius:

Dainuojant;

Klausantis;

Ritmuojant;

Susipažįstant su savo pirminiais muzikiniais gabumais ir išgirstant kitus, bendražygius draugus garsų pasaulyje.

 

Organizuojamos šios užsiėmimų grupės:

Užsiėmimų kaina – 55 Eur/mėn.

Muzikos Pažinimas Vaikams Nuo 2 Iki 7 M. – Registracija​

Užsiėmimai vyksta vieną kartą per savaitę.

Kviečiame registruoti vaikučius į grupinius muzikos pažinimo užsėmimus naujiems mokslo metams.

 

Muzikos pažinimo pamoka skirta nuo pat ankstyvojo amžiaus ugdyti pirminius muzikos pajautimo bei išraiškos įgūdžius. Susipažinti su skirtingais muzikos raiškos būdais, dainuoti, ritmuoti pasitelkiant kūno bei instrumentine perkusija. Pamokos metu ugdomi ne tik muzikinės išraiškos gebėjimai, tuo pačiu ypatingas dėmesys skiriamas koncentracijos, dėmesio valdymo lavinimui (pasitelkiant mindfullness ir kitus dėmesio valdymo pratimus).

 

Muzikos pažinimo užsiėmimų metu atskleidžiami ryškiausi kiekvieno mokinio asmeniniai muzikos gebėjimai, kurie vėliau gali būti tobulinami individualių, jau konkretaus muzikos instrumento, pamokų metu. Kurį jų pasirinkti bei kada tikslingiausia pradėti, visada parekomenduos mūsų studijos Muzikos pažinimo mokytojai.

 

Muzikos pažinimo užsiėmimai skirti vaikams nuo 2 iki 7m. amžiaus.

 

Užsiėmimai vyksta vieną kartą per savaitę.

 

Šeštadieniais 10:30  (kartu su mamyte arba tėveliu);

Užsiėmimai vyksta vieną kartą per savaitę.

 

Antradieniais 17:00

(Pilna grupė, vietų šiuo metu neturime. Jei norite gauti informaciją apie atsiradusią laisvą vietą šioje grupėje, parašykite mums info@tylos.lt)

arba

 

Trečiadieniais 17:00

(Pilna grupė, vietų šiuo metu neturime. Jei norite gauti informaciją apie atsiradusią laisvą vietą šioje grupėje, parašykite mums info@tylos.lt);

Užsiėmimai vyksta vieną kartą per savaitę.

 

Šeštadieniais 11:30.

Užsiėmimai vyksta vieną kartą per savaitę.

 

Antradieniais 18:00 val.

(Pilna grupė, vietų šiuo metu neturime. Jei norite gauti informaciją apie atsiradusią laisvą vietą šioje grupėje, parašykite mums info@tylos.lt)

 

arba

 

Trečiadieniais 18:00 val.

Užsiėmimai vyksta vieną kartą per savaitę.

 

Šeštadieniais 12:30 val.

(Pilna grupė, vietų šiuo metu neturime. Jei norite gauti informaciją apie atsiradusią laisvą vietą šioje grupėje, parašykite mums info@tylos.lt).

Užsiėmimų kaina – 60 Eur/mėn.

Meninis ugdymas suaugusiems

Beginner, Intermediate, Advanced

Egestas pellentesque auctor pellentesque purus tempor pellentesque ut cursus ipsum, mi varius nec pharetra turpis auctor eu tempor hendrerit id quis quis turpis rhoncus gravida metus, turpis cras orci.

LAISVOJI MENINIO UGDYMO PROGRAMA (LMUP)

pamokų skaičius per savaitę derinamas pagal poreikį.

Reguliarūs instrumento/vokalo užsiėmimai vieną arba du kartus per savaitę (individualiai). Pamokų kiekis bei intensyvumas derinamas su mokiniu individualiai, išskirtinai atsižvelgiant į jo lūkesčius bei galimybes. Rezultatyvumo išraiška – Tylos muzikos studijos bendruomenės koncertuose, konkursuose bei festivaliuose pasirinktinai (neprivaloma). Ugdymo repertuaras bei tempas – lankstus, orietuotas į mokinio pasirinkimą bei galimybes.

PROFESIONALIOJI MENINIO UGDYMO PROGRAMA (PMUP)

Beginner, Intermediate, Advanced

Meninio ugdymo programa, orientuota į sustiprintą muzikinio ugdymo formatą. Ugdymo procesas suskirstytas į aštuonis, konkrečias muzikinių žinių kompetencijas apibrėžiančius, lygius. Remiamasi Didžiojoje Britanijoje taikomo muzikinio ugdymo lygių sistema ABRSM. Daugiau:

Reguliarūs instrumento/vokalo užsiėmimai vieną (įvadinis lygis) arba du kartus per savaitę (I-VIII lygiai). Grupinė Muzikos pažinimo (integruotos teorijos) pamoka vieną kartą per savaitę. Pamokų kiekis fiksuotas, pagal lankomą lygį. Rezultatyvumo išraiška – žinių patikrinimas du kartus per mokslo metus su komisijos vertinimu, Tylos muzikos studijos bendruomenės koncertai, vienas konkursas arba festivalis (privaloma). Ugdymo repertuaras bei tempas – lankstus pagal mokinio galimybes, tačiau tuo pačiu atitinkantis mokomojo lygio kompetecijų ribas bei ABRSM repertuaro kriterijus.

Muzikinis teatras

Beginner, Intermediate, Advanced

Egestas pellentesque auctor pellentesque purus tempor pellentesque ut cursus ipsum, mi varius nec pharetra turpis auctor eu tempor hendrerit id quis quis turpis rhoncus gravida metus, turpis cras orci.

Ar nori įgyvendinti savo svajonę?

Junkis prie mūsų, Tylos muzikos studijos